شنبه سوم دی 1390

کتاب های منتشر شده توسط مرتضی منطقی استاد یار دانشگاه تربیت معلم تهران

۱ . تهاجم تبلیغاتی
پدیدآورنده: مرتضی منطقی
ناشر: عابد - 08 آذر، 1389
قیمت پشت جلد:  30000 ریال
 
       
       
     
2.
راهنمای والدین در استفاده فرزندان از فن آوریهای ارتباطی جدید: "بازیهای ویدیویی - رایانه ای"
راهنمای والدین در استفاده فرزندان از فن آوریهای ارتباطی جدید: "بازیهای ویدیویی - رایانه ای"
پدیدآورنده: مرتضی منطقی
ناشر: عابد - 30 مرداد، 1387
قیمت پشت جلد:  35000 ریال
 
         
     
3.
چت رومهای ایرانی، جوانان و اولیاء
چت رومهای ایرانی، جوانان و اولیاء
پدیدآورنده: مرتضی منطقی
ناشر: جهاد دانشگاهی، واحد تهران - 26 دی، 1388
قیمت پشت جلد:  50000 ریال
 
         
       
4.
راهنمای والدین در استفاده فرزندان از فن آوریهای ارتباطی جدید "تلفن همراه"
راهنمای والدین در استفاده فرزندان از فن آوریهای ارتباطی جدید "تلفن همراه"
پدیدآورنده: مرتضی منطقی
ناشر: عابد - 11 شهریور، 1387
قیمت پشت جلد:  30000 ریال
 
5.
مدیریت فناوری و نوآوری در ژاپن
مدیریت فناوری و نوآوری در ژاپن
پدیدآورنده: کرنلیوس هرستات، کریستوف استوکستورم، هوگو شیرکی، آکیو ناگاهیرا، جواد نوری (مترجم)، مرتضی منطقی (مترجم)، مرضیه شاهوردی (مترجم)
ناشر: فراز اندیش سبز، گروه صنعتی ایران خودرو - 23 فروردین، 1388
قیمت پشت جلد:  70000 ریال
 
       
   
6.
بهداشت روانی در عشق شورانگیز
بهداشت روانی در عشق شورانگیز
پدیدآورنده: مرتضی منطقی
ناشر: بعثت - 21 تیر، 1390
قیمت پشت جلد:  80000 ریال
7.
روان شناسی عشق شورانگیز
روان شناسی عشق شورانگیز
پدیدآورنده: مرتضی منطقی
ناشر: بعثت - 21 تیر، 1390
قیمت پشت جلد:  80000 ریال
 
8.
زن شرقی، مرد غربی (بررسی تفاوت های روان شناختی زن و مرد)
زن شرقی، مرد غربی (بررسی تفاوت های روان شناختی زن و مرد)
پدیدآورنده: مرتضی منطقی
ناشر: بعثت - 10 مهر، 1390
قیمت پشت جلد:  80000 ریال

9.
آموزش غیر رسمی (اثرات پنهان تبلیغات در اندیشه مخاطبان)
آموزش غیر رسمی (اثرات پنهان تبلیغات در اندیشه مخاطبان)
پدیدآورنده: مرتضی منطقی
ناشر: بعثت - 09 مهر، 1390
قیمت پشت جلد:  110000 ریال

10.
فراز و فرود چت روم ها
پدیدآورنده: مرتضی منطقی، صبا حسنوندی
ناشر: عابد - 29 خرداد، 1390
قیمت پشت جلد:  40000 ریال
 
       
     

نوشته شده توسط سعید خدایاری در |  لینک ثابت   • 

شنبه بیست و سوم مهر 1390

منابع ارشد

منابع کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی برای کنکوری های سال ۹۰

به نقل از انجمن تکنولوژی آموزشی ایران

متن های به رنگ آبی بسیار مهم می باشند

ضریب

درس

ضریب

روانشناسی پرورشی نوین ، تالیف دکتر علی اکبر سیف نشر دوران

روانشناس تربیتی، پروین کدیور نشر سمت

روانشناسی تربیتی

2

الگوهای تدریس 2004 ترجمه بهرنگی نشر کمال تربیت

مهارت های آموزشی و پرورشی دکتر حسن  شعبانی ۱و ۲

کلیات روشها و فنون تدریس امان اله صفوی نشر معاصر)

روشها و فنون تدریس

3

مبانی نظری تکنولوزی آموزشی .دکتر هاشم فردانش نشر سمت

مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر محمد احدیان نشر بشری

مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر خدیجه علی آبادی نشر دانشگاه پیام نور

مباحث نوین در فناوری آموزشی ، سید عباس رضوی نشر دانشگاه شهید چمران اهواز

تولید فیلم های آموزشی ، سید عباس رضوی نشر سمت 

جزوه های درسی تولید برنامه های تلویزیونی و رادیو تلویزیون آموزشی

رسانه های یاددهی ویادگیری محمد حسن امیر تیموری نشر ساوالان

جزوه های اصول عکاسی و تولید فیلم

تکنولوژی آموزشی

3

برنامه ریزی آموزشی ، دکتر یحیی فیوضات نشر ویرایش 

برنامه ریزی درسی مدارس ، الف لوی ترجه فریده مشایخ نشر مدرسه

برنامه ریزی آموزشی ، مشاوران یونسکو ،ترجمه دکتر فریده مشایخ نشر مدرسه

مبانی برنامه ریزی درسی دکتر علی تقی پور ظهیر نشر آگاه

مبانی برنامه ریزی آموزشی ، دکتر بهرام محسن پور نشر سمت

راهنمایی عملی برنامه ریزی درسی . حسن ملکی نشر مدرسه

برنامه ریزی درسی ،دکتر کوروش فتحی واجارگاه نشر ایران زمین

برنامه ریزی درسی

2

زبان تخصصی علوم تربیتی ۱ . محسن طالب زاده

504

تست های سالهاهای گذشته زبان

English for social science فرهاد مشفقی

لغات آخر کتاب های علوم تربیتی

زبان انگلیسی

2

سنجش ،اندازه گیری وارزشیابی آموزشی دکتر سیف نشر دوران 

سنجش

1

نوشته شده توسط سعید خدایاری در |  لینک ثابت   • 

شنبه یازدهم دی 1389

كم رنگ شدن نقش وسائل کمک آموزشی در تدریس و یادگیری

كم رنگ شدن نقش وسائل کمک آموزشی در تدریس و یادگیری


امروزه وسائل کمک آموزشی اعم از پیچیده و ساده به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظام آموزشی به کار می روند . این وسائل از حیث این که تئوری و عمل را با هم ترکیب کرده ، باعث ماندگاری یادگیری و تنوع بخشی در کلاس درس می شوند، حائز اهمیت است . با توجه به این که :


75درصد یادگیری از طریق کاربرد حس بینایی
13درصد شنوایی
6درصد لامسه
3درصد حس چشایی می باشد .


هدف: افزایش سرعت و پایداری یادگیری
نياز سنجي:
با توجه به اين كه استفاده از وسائل كمك آموزشي تاثير زيادي در يادگيري دارد سعي بر آن است كه از 20%  ، استفاده ازوسائل كمك آموزشي را به 60% برسانيم.
هدف:
استفاده از وسایل كمك آموزشي در كليه دروس و افزايش سرعت و پايداري يادگيري

طرح:
1- در اختيار گذاشتن وسائل كمك آموزشي و استفاده بهينه از آن
2- تهيه و ساخت وسايل كمك آموزشي توسط دانش آموزان و دبيران
پروژه:
1- توجه و علاقه فراگیران را با صحبت کردن جلب نماییم.
2- تجارب عینی و واقعی را در اختیار شاگردان قرار دهیم.
3- زمینه تنوع آموزشی را فراهم نماییم و ازخستگی جسمی و ذهنی بکاهیم.
4-روش مطالعه صحیح را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.
5- دست یابی به نتایج فوری از آموزش راممکن سازیم که اثر یادگیری را دائمی می کند.
6- در جهت آگاهی معلمان از مفهوم و فلسفه تکنولوژی آموزشی و وسائل کمک آموزشی صحبت نماییم .
7- معلمانی که از وسایل کمک اموزشی استفاده می نمایند مورد تقدیر قرار گیرند.
8- به معلمان توصیه کنیم برای استفاده از وسائل کمک آموزشی علاقه و اشتیاق نشان دهند.

زمان اجرا: با توجه به بودجه بندی هر درس.

مسئول پیگیر: دبیران مربوط و مدیر.

امكانات:
تهيه فهرست وسائل آزمايشگاه و در اختيار گذاشتن وسائل، تهیه فهرست نرم افزارهای آموزشی ،تهيه فهرست كتب كتابخانه و وسائل سمعي –بصري، دفتر كار

نحوه اجرا:
در كلاس درس با توجه به موضوع مورد بحث و در آزمايشگاه یا کارگاه IT با توجه به كار عملي و بعضي از دروس بازديدو اردوهاي علمي – تفريحي در خارج از مدرسه و ثبت گزارش فعاليت ها در دفتر كار.

نحوه ارزيابي:
در طول هر ماه با توجه به فهرست منابع و وسايل مورد نياز دروس هر پايه، پيشرفت تحصيلي و علاقه مندي آنها را مورد ارزيابي قرار مي دهيم. http://g-modiran.blogfa.com

نوشته شده توسط سعید خدایاری در |  لینک ثابت   •